10.07.2019.
U samo nekoliko mjeseci od početka njena provođenja, u rujnu 2018. pa do kraja te godine, interdisciplinarnu terensku nastavu Hrvatskog Crvenog križa u Edukacijskom centru Hrvatskog Crvenog križa prošao je 651 učenik iz 18 škola diljem Hrvatske.
Ta je brojka u ovom trenutku značajno viša, u prvoj polovini 2019. približno 1200 učenika iz 28 osnovnih i dvije srednje škole pohađalo je terensku nastavu.
Program interdisciplinarne terenske nastave za učenike sedmih razreda osnovnih škola osmišljen je kao dio projekta Edukacijski centar Hrvatskog Crvenog križa koji je pak nastao sa željom da se provođenje edukacija osuvremeni te da učenici i građani svih dobnih skupina informacije o djelovanju Hrvatskog Crvenog križa prime kroz zanimljive interaktivne multimedijalne sadržaje.
Terenska nastava za sedmaše učenike upoznaje s raznim aktivnostima koje u praksi provodi Hrvatski Crveni križ, te tako i njih potiče na praktično usvajanje humanih vrednota, pomaganje potrebitima, prihvaćanje različitosti, očuvanje zdravlja i života kako ljudi, tako i njihovog okoliša.
Program i projekt Hrvatskog Crvenog križa usmjeren je upravo na učenike sedmih razreda osnovne škole zbog činjenice da mladi u tom životnom razdoblju rade prve korake u svijet odraslih, te im je u toj dobi potrebno usmjeravanje, jer su osjetljivi i podložniji utjecajima.
„Terenska je nastava namijenjena sedmim razredima osnovne škole, ali bez obzira na to dolaze nam i mlađi i stariji. Najmlađi su polaznici bili treći razred osnovne, a najstariji četvrti razred srednje škole“, istakla je voditeljica Edukacijskog centra Helena Hrebinec Vukušić, dodavši kako se u situacijama kada nisu posrijedi sedmaši prilagođava i izvedba edukacije.
Kako sve izgleda u praksi
Hrvatski Crveni križ preko gradskih i županijskih ureda i izravno prosljeđuje poziv školama koje se na temelju njega opredjeljuju za sudjelovanje u neobaveznoj terenskoj nastavi.
Po ispunjenom prijavnom obrascu i odabiru termina, učenici dolaze na edukaciju u Edukacijski centar HCK.
Sama se edukacija sastoji od dva dijela.
„Prvi je dio obilazak edukativno-izložbenog prostora koji traje 60 minuta, a nastavlja se s 45-minutnom radionicom koju svaka škola odabire iz naše ponude ovisno o vlastitim preferencijama“, rekla je Hrebinec Vukušić.
Sve su radionice prilagođene školskom uzrastu i usklađene s ciljevima nastavnog plana i programa za osnovne škole u Republici Hrvatskoj, te kurikulumom Građanskog odgoja i obrazovanja za učenike sedmih razreda osnovnih škola.
Škole mogu birati između sljedećih radionica: „Oprez! Opasnosti prijete! – radionica na temu prevencije trgovanja ljudima, „Kako reći Ne! – o pritisku vršnjaka i vježbanju komunikacijskih vještina, „Korak naprijed“ – radionica na temu stereotipa, predrasuda i socijalne inkluzije, „Informirani, pripremljeni, zajedno – o pripremi za izvanredne situacije, Parlaonica – razvoj demokratske kulture i prihvaćanja različitosti i radionice prve pomoći – Prva pomoć spašava živote.
Najpopularnije su radionica prve pomoći i radionica „Kako reći Ne!“ koja učenike uči kako prepoznati i konstruktivno se nositi s pritiskom vršnjaka.
Kao veliki poticaj za izvođenje budućih edukacija za školarce, njihovu nadgradnju i razvoj, dolaze reakcije učenika i profesora.
„Projekt je odličan, zabavan i edukativan. Učenicima je pažnja cijelo vrijeme bila zaokupljena i zahvalni smo na prilici da nešto novo naučimo!“, zadovoljno je zaključila profesorica Ivana Tuškan Mihalić.
Ispišite stranicu