4. radionica "Međunarodno humanitarno pravo"
Već na samom početku drugog polugodišta, od 13. siječnja ove godine, GDCK Novi Marof započelo je provedbu 4. radionice u sklopu programa "ABC - CRVENI KRIŽ, IDEJA HUMANOSTI" pod nazivom "Međunarodno humanitarno pravo".
Cilj radionice je upoznati učenike s međunarodnim humanitarnim pravom (Ženevske konvencije i Haško pravo), njegovim temeljnim načelima, primjenom i odgovornošću za povrede istog, ali i suodnosom ljudskih prava i humanitarnog prava te važnošću običnih ljudi koji svojim humanitarnim činom u vrijeme nasilja štite život i ljudsko dostojanstvo unatoč postojanju osobnog rizika ili gubitka.
Složenost i opseg sadržaja navedene teme prilagođeni su uzrastu učenika od 5. do 8. razreda, stoga se u petim i šestim razredima obrađuju samo Ženevske konvencije s naglaskom na ulogu običnog čovjeka kao slučajnog svjedoka u zaštiti ranjivih osoba u vrijeme nasilja, a u sedmim i osmim razredima Međunarodno humanitarno pravo obrađuje se kao cjelina, pa tako učenici istovremeno upoznaju i Ženevske konvencije i Haško pravo.
Teme se obrađuju kroz radionice, gdje učenici u grupnom radu usvajaju zadane sadržaje kroz vođenu prezentaciju, demonstraciju, razgovor, raspravu, analizu, izlaganje, itd.
U petim i šestim razredima tema je započeta čitanjem stripa „Ženevske konvencije“ kako bi se učenici na njima zabavan i opušten način upoznali s ovom za njih ozbiljnom temom. U nastavku su kroz vođenu prezentaciju dodatno utvrdili dobivene informacije, a potom su samostalnim radom u grupi upoznali načine kršenja MHP, važnost poštivanja MHP te spoznali važnost humanitarnog čina običnih ljudi, njihovu hrabrost i prepreke koje su morali prevladati kako bi zaštitili život i ljudsko dostojanstvo.
U sedmim i osmim razredima tema je obrađena na sličan način, ali kao cjelina, s mnogo više sadržaja i materijala za samostalni rad učenika.
U prva dva tjedna provedbe radionice obuhvaćeno je 18 razrednih odjela (osnovne škole Novi Marof, Remetinec, Ljubešćica, Visoko) i 348 učenika. Evaluacija koja se provodi na kraju svake radionice pokazala je zainteresiranost učenika za temu i zadovoljstvo načinom provedbe.