Novi Marof - RJEŠAVANJE SUKOBA u sedmim razredima

06.03.2015.

U razdoblju od 29. siječnja do 24. veljače 2015. godine Gradsko društvo Crvenog križa Novi Marof je održalo edukativnu radionicu pod nazivom "Rješavanje sukoba" namijenjenu sedmim razredima osnovnih škola.

Radionica je dio programa "CRVENI KRIŽ, HUMANOST I MLADI" a održana je s ciljem da učenici nauče definirati i prepoznati sukob u svojoj okolini kako naučiti metode izlaska iz sukoba uz naglasak na preuzimanju odgovornosti za vlastite postupke. Kao i prethodne radionice i ova je održana u sedam osnovnih škola na području djelovanja GDCK Novi Marof (OŠ Novi Marof, Ljubešćica, Svibovec, Breznički Hum, Visoko, Bisag, Remetinec), u deset razrednih odjela obuhvativši 204 učenika.

Radionica je započela igrom asocijacije u kojoj su učenici morali navesti sve što povezuju s pojmom sukob (rat, svađa, krv, bolnica, psovanje, mržnja, ljutnja, tučnjava...) kako bi shvatili širinu pojma i samostalno došli do njegove definicije (neka vrsta svađe između dvije ili više osoba ili skupina zbog različitih interesa, ciljeva, te osjećaja povrijeđenosti ili ugroženosti). U nastavku učenicima je ponuđeno 5 koraka za izlazak iz sukoba čiji je cilj potaknuti ih na prepoznavanje vlastitih osjećaja, ali i prepoznavanje osjećaja i stajališta druge strane u sukobu kako bi lakše došli do zajedničkog plana za njegovo rješavanje, odnosno kompromisa. Proces razrade ovih koraka započinje kroz radni listić "Odluke, odluke, odluke..." u kojem se nalaze četiri moralne dileme koje predstavljaju realne i moguće životne situacije. Jedna od takvih je: „Tijekom nogometa s prijateljima na igralištu lopta je razbila prozor škole. Istrčao je učitelj i pitao tko je razbio prozor. Što bi učinio?“  (… ja bih rekao da ništa nisam vidio i da ne znam tko je to učinio; pobjegao bih; rekao bih tko je to učinio jer ne želim ispaštati zbog nečije gluposti…).

Učenici su time dobili priliku donijeti odluku koja može biti odlučujuća za daljnji razvoj situacije u komunikaciji, točnije, odlučujuća za nastanak ili izbjegavanje sukoba. Radionica je završena vježbom "Sve ima barem dvije strane" u kojoj su  učenici imali zadatak prisjetiti se svojeg posljednjeg sukoba da bi pokušali odgonetnuti kako je sukob izgledao viđen očima druge osobe s kojom su bili u konfliktu.

Krajnji ishod radionice bio je potaknuti djecu na razumijevanje međusobnih osjećaja i potreba, te im pružiti jednu od brojnih mogućnosti za lakše rješavanje konfliktnih situacija u svakodnevnom životu, ali i način da se kao društvo Crvenog križa uključimo u prevenciju nasilja među mladima u našoj lokalnoj zajednici.