Novi Marof - treća radionica 'Jačanje samopouzdanja i samopoštovanja'

08.12.2014.

U razdoblju od 18. studenog do 5. prosinca provedena je treća radionica programa „CRVENI KRIŽ, HUMANOST I MLADI“ pod nazivom "Jačanje samopouzdanja i samopoštovanja" namijenjena učenicima šestih razreda osnovnih škola. Radionica je provedena u 7 osnovnih škola (Novi Marof, Remetinec, Ljubešćica, Svibovec, Breznički Hum, Bisag, Visoko), 13 razrednih odjela i obuhvatila 218 učenika. Cilj radionice je  potaknuti učenike da upoznaju svoje "ja" usmjeravanjem pažnje na sebe i svoje postupke, odnosno jačati njihovo samopouzdanje i samopoštovanje kroz samoprocjenu, pozitivno razmišljanje i predstavljanje drugima kako bi osvijestili da su navedene vještine ključni elementi za zdrav razvoj i život. Ovom temom ujedno se željelo povodom obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti (15. studeni – 15. prosinca) učenike potaknuti na razmišljanje o ulozi nedostatka samopouzdanja i samopoštovanja u rizičnim situacijama, te  pronaći strategije za njihovo razvijanje.

Radionica je počela igrom asocijacije (brainstorming) u kojoj su  učenici trebali navesti sve ono što povezuju s pojmovima samopouzdanje (pouzdati se u sebe, biti hrabar, odvažan, sposoban, odustati od ciljeva...) i samopoštovanje (poštovati sebe i druge, ljubav prema sebi, misliti dobro o sebi, osjećati se ružan i glup...) kako bi shvatili da je slika o sebi nešto što stvaramo cijelog života, te da ih uključenost u socijalnu okolinu poput škole, neke grupe ili sportskog kluba potiče da se uspoređuju s drugom djecom i sa slikom onoga što bi željeli biti. Takvo vrednovanje sebe u odnosu na idealnu sliku može im donijeti pozitivne i negativne informacije o njima samima, budući da počinju prepoznavati svoje jake strane i slabosti.

U drugom dijelu radionice kroz radni listić "Ovo sam ja" učenici su upoznali tri dimenzije pojma o sebi: znanje o sebi (stvarno "ja"), očekivanja od sebe (očekivano i idealno "ja") i vrednovanje sebe (rezultat svakodnevnog procjenjivanja je samopoštovanje), a ovo su neki njihovi primjeri:

  • nešto na što sam ponosan/na: na odlične ocjene, što sviram giraru/harmoniku, što mi dobro ide nogomet, na sebe, što imam puno prijatelja, što volim pomagati...
  • tri stvari kojih se bojim: nekih učitelja, loših ocjena, da ne izgubim bližnje, mraka, visine, uskih prostora, pauka, gmazova, zombija, horor filmova, da neću uspjeti u životu...
  • nešto po čemu bih volio/ljela da me pamte: po mojoj duhovitosti, po prijateljstvu, po tome što sam dobra osoba, što pomažem, po dobrim ocjenama...
  • moja najljepša uspomena: ljetovanje na Rabu s obitelji, moja Prva pričest, proslava mojeg 11-tog rođendana, moj medo iz djetinjstva, kada sam dobio prvi bicikl, kada sam prvi puta učio svirati gitaru, izlet u Zagreb...
  • najgluplja stvar koju sam ikad napravio/la: kada sam rekla mami da je mrzim, kada sam se posvađala s prijateljicom, kada sam povrijedila prijateljicu ogovarajući je iza leđa, kada sam ostavio curu, kada sam se zabio biciklom u stup, kada sam bacio zeca psu da ga pojede...
  • mjesto koje me čini sretnim/nom: moja soba, moj dom i obitelj, škola, moj razred, stolac za kompjuterom, igralište...
  • što želim biti kad odrastem: pjevačica, profesionalni nogometaš, matematičar ili znanstvenik, automehaničar, frizerka, učiteljica za niže razrede, pilot, forenzičar, slavni kuhar...
  • nešto što bih kod sebe želio/ljela unaprijediti: ocjene iz matematike/hrvatskog, biti bolji učenik, svoje ponašanje prema drugima, voljela bih više pomagati, češće misliti dobro o sebi i ne zamarati se tuđim zlobnim komentarima, bolje svirati gitaru...

Na kraju radionice svaki učenik je sebi posvetio pozitivnu poruku ("Primi se učenja matematike i ispravi konačno tu jedinicu", "Nemoj nikad zaboraviti da si dobra i vrijedna bez obzira što drugi govorili", "Dobar si...zapamti to!") koju je podijelio sa ostatkom razreda (učenici su opušteno šetali po razredu čitajući tuđe pozitivne poruke koje su bile zalijepljene na prednjoj strani majice svakog učenika). Predstavljajući svoje uratke u oba zadatka učenici su podijelili svoja iskustva i razmišljanja sa vršnjacima iz razreda s ciljem međusobnog poistovjećivanja  i pozitivnog prihvaćanja (praćenje pljeskom), a sve to u svrhu jačanja vlastitog samopouzdanja i samopoštovanja.