Novi Marof - završen program ABC - CRVENI KRIŽ, IDEJA HUMANOSTI

24.06.2014.

GDCK Novi Marof sredinom lipnja 2014. završilo je s provedbom programa rada s mladima pod nazivom "ABC – CRVENI KRIŽ, IDEJA HUMANOSTI" započetim 01. srpnja 2013. godine.

Glavni ciljevi programa (humanitarni odgoj djece i mladih, spremnih da se pridržavaju, brane i promiču načela poštivanja života i ljudskog dostojanstva, diseminacija znanja o Pokretu Crvenog križa u svijetu i Hrvatskoj te njihovo uključivanje u rad GDCK Novi Marof) uspješno su realizirani.

Provedba programa sastavljenog od 10 tema realizirana je kroz 357 odrađenih sati/edukativnih radionica u 14 odgojno-obrazovnih ustanova (4 dječja vrtića  i 10 osnovnih škola) na području djelovanja GDCK Novi Marof i obuhvatila je 1360 djece i mladih (uzrast od 4 do 15 godina starosti).

U četiri dječja vrtića ("Bambi" - Novi Marof, "Bambi", "Zeko" - Ljubešćica, "Tratinčica" -  Varaždinske Toplice) te kreativnoj radionici Gradske knjižnice Novi Marof provedene su 3 edukativne radionice u kojima je sudjelovalo 212 djece u dobi od 4 do 6 godine (1. Prva pomoć – prava pomoć, 2. Neću biti roba/Mišica Milica - Mišje (ne)zgode u parku, 3. Upoznaj Crveni križ).

U osnovnim škola program je proveden u 10 osnovnih škola (Novi Marof, Remetinec, Podrute, Ljubešćica, Varaždinske Toplice, Svibovec, Poljana Gornja, Breznički Hum, Visoko, Bisag ), 58 razrednih odjela (1., 5. - 8. razred) i obuhvatio je 1148 učenika.

S prvašićima su obrađene 2 teme  ("Prva pomoć i sigurnost u prometu za prvašiće"  i  "Upoznaj Crveni križ"), a s učenicima od 5. do 8. razreda ukupno 7 tema (1. Upoznaj Crveni križ – "Priča o jednoj ideji", 2. Humanost i načela humanitarnog rada, 3. Ljudska prava, 4. Međunarodno humanitarno pravo, 5. Kako se oduprijeti lošim nagovorima/Ciljevi za budućnost, 6. Pojam zdravlja, 7. Razumijevanje potreba ljudi )

Sudjelovanjem u provedenim radionicama djeca su:

  • usvojila znanja o nastanku, povijesti, razvoju i djelatnostima Pokreta Crvenog križa u svijetu i Hrvatskoj, obilježila važne datume (Svjetski dan prve pomoći, Svjetski dan Crvenog križa i Crvenog polumjeseca …)
  • upoznala se s humanitarnim organizacijama, načelima humanitarnog rada i pojmom humanosti
  • usvojila znanja o ljudskim pravima s naglaskom na dječja prava i na taj način obilježili Međunarodni dan djeteta (20. studeni) i Dan ljudskih prava (10. prosinca),
  • upoznala se s Međunarodnim humanitarnim pravom (Ženevske konvencije i Haško pravo), njegovim temeljnim načelima, primjenom i odgovornošću za povrede istog
  • usvojila vještine donošenja odluke, te kako se zalagati za sebe i biti svoj, a istovremeno ostati povezan s drugima
  • upoznala se s pojmom zdravlja u svim njegovim aspektima (fizičko, psihičko, mentalno, emocionalno, socijalno, profesionalno, duhovno) i obilježili Svjetski dan zdravlja (7. travnja) te naučila  uočavati potrebe drugih ljudi bez predrasuda i nametnutih stavova odnosno pružiti pomoć svima i u svakoj situaciji.

Tijekom svibnja 2014. godine provedena je završna evaluacija programa u kojoj su učenici i njihovi učitelji putem evaluacijskog upitnika imali priliku ocijeniti program na ljestvici od 1 do 5 (npr. "Kako su vam se svidjele provedene radionice?", "Je si li naučio nešto što nisi znao/la?"...) .
Učenici su ocijenili program vrlo dobrom (4,2), a učitelji odličnom ocjenom (4,64) što ukazuje da je program uspješno proveden i vrlo dobro prihvaćen kako od strane učenika, tako i od njihovih učitelja. Evo nekih prijedloga i mišljenja učenika i učitelja:

  • Što vam se posebno svidjelo u radionicama? (učenici): da smo nešto novo naučili, a usput se zabavili; to što smo upoznali Crveni križ; svidjelo mi se raditi zajedno s prijateljima; otvoreni razgovori na radionicama i to što nas je asistentica uvijek saslušala; to što smo naučili kako pomagati drugima; rad u grupama – jer smo zajedno radili i otkrivali nove stvari; to što smo kroz igru učili i svi sudjelovali...
  • Što vam se nije svidjelo u radionicama? (učenici): pisanje, puno posla i razmišljanja, razgovor o ratu jer je to tužno, rješavanje radnih listića...
  • Koja radionica/ce su vam se najviše svidjele i zašto? (učenici): upoznaj Crveni križ – zato jer priča o nastanku Crvenog križa; Ljudska prava – jer sam naučio nešto o svojim pravima, a i igra Memory je bila super; Međunarodno humanitarno pravo – volim priče o ratovima i logorima; Razumijevanje potreba ljudi – jer sam naučio kako drugi ljudi žive, a igra "U tuđim cipelama" mi je zbilja pomogla da se zamislim kako je to biti u tuđoj koži...
  • Vaš prijedlog tema koje smatrate da bi također bilo važno obraditi (učitelji): volontiranje u zajednici, vršnjačko nasilje, poštivanje različitosti – tolerancija u svakodnevnom životu, razvoj empatije, organizacija provođenja slobodnog vremena...